Pomóż programiście,
czyli jak poprawnie zgłaszać błędy
Po sposobie opisu błędu rozpoznaje się dobrego testera
Zrób to tak
Tytuł – krótki opis umożliwiający lokalizację problemu i jego skalę
- Wpłatomat X nie przyjmuje banknotów 100zł
lub
[system bankowy 1][profil użytkownika] użytkownik nie może zmienić numeru telefonu, który podał podczas rejestracji.
Warunki początkowe – informacje o użytkowniku, stan systemu, konfiguracji
- W systemie bankowym X musi być zarejestrowany klient, który jest połączony z kontem, na którym jest 2000zł
Kroki dla odtworzenia błędu – krok po kroku co należy wykonać aby odtworzyć błąd. Warto dodawać informacje o użytych danych testowych.
- Wejdź do profilu użytkownika
- Edytuj pole “numer telefonu”
- Wprowadź numer 696504815 i zatwierdź
Oczekiwany wynik – co ma się stać po przejściu tych kroków
- System zapisze i zmieni numer telefonu
Rzeczywisty wynik – co tak naprawdę system pokazał i dlaczego nie jest to poprawne (można odnieść się do dokumentacji)
- Numer telefonu nie został zapisany, a na ekranie wyświetlił się komunikat ERROR 500 itp.
Zrzut ekranu – warto do zgłoszenia dodać zdjęcie błędu, skopiować treść błędu lub podać bezpośredni link.
Priorytet – często ustalony w danej organizacji.
wersja testowanego systemu – często podpowiada ją system zgłaszania błędów
dane osoby zgłaszającej – w przypadku gdy system tego nie zrobi automatycznie
WAŻNE
- Nie atakuj programisty, kiedy znajdziesz błąd. Raportując problem wystrzegaj się zwrotów o brzmieniu emocjonalnym.
W przypadku gdy poprawka błędu Ci nie odpowiada, uzasadnij to. - Po każdej edycji zgłoszenia dodaj komentarz.
- Nie przeszkadzaj programistom za każdym razem gdy coś znajdziesz. Zaraportuj to i szukaj dalej, głębiej, szerzej.
- Pamiętaj, działamy zespołowo i mamy wspólny cel – chcemy wypuścić zajebisty produkt 🙂
Przejdź do następnego punktu.
Jeżeli uważasz, że do tego działu warto coś dodać, napisz na czlowieku@zacznijtestowac.pl