Pomóż programiście,
czyli jak poprawnie zgłaszać błędy

Po sposobie opisu błędu rozpoznaje się dobrego testera

Zrób to tak

Tytuł – krótki opis umożliwiający lokalizację problemu i jego skalę

  1. Wpłatomat X nie przyjmuje banknotów 100zł
    lub
    [system bankowy 1][profil użytkownika] użytkownik nie może zmienić numeru telefonu, który podał podczas rejestracji.

Warunki początkowe – informacje o użytkowniku, stan systemu, konfiguracji

  1. W systemie bankowym X musi być zarejestrowany klient, który jest połączony z kontem, na którym jest 2000zł

Kroki dla odtworzenia błędu – krok po kroku co należy wykonać aby odtworzyć błąd. Warto dodawać informacje o użytych danych testowych.

  1. Wejdź do profilu użytkownika
  2. Edytuj pole “numer telefonu”
  3. Wprowadź numer 696504815 i zatwierdź

Oczekiwany wynik – co ma się stać po przejściu tych kroków

  1. System zapisze i zmieni numer telefonu

Rzeczywisty wynik – co tak naprawdę system pokazał i dlaczego nie jest to poprawne (można odnieść się do dokumentacji)

  1. Numer telefonu nie został zapisany, a na ekranie wyświetlił się komunikat ERROR 500 itp.

Zrzut ekranu – warto do zgłoszenia dodać zdjęcie błędu, skopiować treść błędu lub podać bezpośredni link.

Priorytet – często ustalony w danej organizacji.

wersja testowanego systemu – często podpowiada ją system zgłaszania błędów

dane osoby zgłaszającej – w przypadku gdy system tego nie zrobi automatycznie

 

WAŻNE

  • Nie atakuj programisty, kiedy znajdziesz błąd. Raportując problem wystrzegaj się zwrotów o brzmieniu emocjonalnym.
    W przypadku gdy poprawka błędu Ci nie odpowiada, uzasadnij to.
  • Po każdej edycji zgłoszenia dodaj komentarz.
  • Nie przeszkadzaj programistom za każdym razem gdy coś znajdziesz. Zaraportuj to i szukaj dalej, głębiej, szerzej.
  • Pamiętaj, działamy zespołowo i mamy wspólny cel – chcemy wypuścić zajebisty produkt 🙂

Przejdź do następnego punktu.

Jeżeli uważasz, że do tego działu warto coś dodać, napisz na czlowieku@zacznijtestowac.pl